اهمیت ساخت غرفه در نمایشگاه
یکی از اجزای مهم موجود در هر نمایشگاه، غرفه های درون نمایشگاه است. امروزه شکل و روش غرفه سازی با زمان های قدیم بسیار تفاوت کرده است، زیرا استفاده از طراحی های قدیمی در ساخت غرفه، تاثیری در جذب مشتری ندارد. با برگزاری نمایشگاه، افراد بسیار زیادی از مکان های مختلف، از نمایشگاه دیدن می کنند. بدیهی است تمام افراد در هنگام ورود به نمایشگاه، اول از غرفه هایی دیدن می کنند که توجه آن ها را به خود جلب کرده است.
توجه به زیبایی غرفه، استفاده از طرح های خلاقانه و هوشمندانه، مناسب بودن فضای غرفه و استفاده بهینه از فضاهای موجود در غرفه، از جمله مواردی است که باید در هنگام ساخت و طراحی یک غرفه نمایشگاهی، مورد توجه قرار بگیرد.
متریال مورد استفاده در غرفه سازی
امروزه برای ساخت غرفه های نمایشگاهی از متریال مدرن استفاده می شود که مزیت های بسیاری دارد از جمله:
- نصب ساده و آسان
- سبک بودن این متریال
- عایق حرارت و صوت
- تنوع رنگ زیاد
- طول عمر زیاد
- مقاوم در برابر شرایط محیطی
هزینه ساخت غرفه نمایشگاهی
از عوامل تاثیر گذار در قیمت غرفه های نمایشگاهی می توان موارد زیر را نام برد:
- نوع متریال به کار رفته در ساخت غرفه ها
- مساحت غرفه
- طراحی غرفه و دکوراسیون داخلی آن
- میزان تخصص طراح
بعضی از مواد استفاده شده در ساخت غرفه های نمایشگاهی، دور ریز و ضایعات ندارند و می توان از باقی مانده آن ها در ساخت غرفه های دیگر نیز، استفاده نمود. این مواد قیمت کم تری نسبت به مواد قدیمی دارند زیرا از اسراف و هدر رفت متریال های ساخت، جلوگیری می شود. به جز نوع متریال و مواد استفاده شده در غرفه سازی، توجه به نوع سبک نیز مهم است. سبک طراحی شده غرفه حتما باید متناسب با محصولات ارائه شده در غرفه صورت بگیرد تا در جذب مشتری موثرتر واقع گردد.